Cumartesi, Mart 30, 2013

from an Incredible man*


Sadece gözlük anlamında değil,çerçeve anlamında değil, genel olarak ''efsane,klasiklere 5 örnek ver'' diye sorsalar , bu 5 cevabımın içinde mutlaka Cazal olurdu.Çok tutkunu değilim ama önünde her zaman saygıyla eğildim.Koleksiyonerleri ve dünya üzerinde bulunan fanları o kadar çok ki bazen gözlerimle yakinen görünce bile inanamıyorum .Ben ki inanamıyorum anlayın lakin koleksiyonerlik ruhumda varolan bi şey.Gel gör ki; Cazal takipçileri sanırım gördüklerim arasında en tutkuluları ve sadece bu markanın ikinci el uzmanı sadece 3 kişi var(en kralları) .Tabii daha çok vardır ama benim bildiğim ve en çok bilinen bu üçü.Biri Almanya,diğeri Kanada diğeri ise New York'da.Sadece bir çerçeve için Kanada'ya giden insanlar var .En en en eskisini bulmak ve tamamen en eski klasikleşmiş serilere sahip olmak için yapılan güzel hareketler bunlar.Bi çok kişide bir tabloya sahip olmaktan daha büyük haz verdiğini gördüm,yat kat versen o an ondan vazgeçmez yani.Tamamen bir Brooklyn simgesi haline gelmiş gibi görünse bile Almanya'da daha çok rastlanılan bir gözlük.Üff gözlük demeye bile elim varmıyor lakin nazarımda o kadar tasarım harikası.İlk modellerinden birini elimi aldığım an çok heyecanlanmıştım ,sanırım o zaman ona sahip olmak isteyenleri bi nebze olsun anlayabilmiştim.

Bazı insanlar dokundukları herşeyi güzelleştirmek için dünyaya gelmişlerdir.Bir dünya klasiği yaratıp ve bu yaratılan çizginin, dünya var olduğu sürece varolacağını bilmek ve gökyüzünden izlemek nasıl bir duygudur acaba?

In rememberance of Cari Zalloni