Cuma, Mart 29, 2013

papağan is the new baykuş*








///Şimdilik iyi ve hoş bir güne benziyor,hadi bakalım.Şimdilik diyorum lakin buna 'gün'demişler,ne edeceği belli olmaz.Yanağın en dombili tarafından makas da alabilir,çelme de atabilir.

///Reykjavik Fashion festival çok kapsamlı,verimli ve sanatsal bi hal almış.Doğa güzelliklerini geride bırakan bi çok ayrıntıdan selam olsun.Sanat ve dekor yönetmenlerini tebrik etmemek elde değil.İşte moda ve sanatın böylesine harmanladığı alanlardan büyük haz alıyorum.Festivalin yorumlanmasından büyük haz aldığımı belirtmeliyim.

///Moda haftalarının her yerde ki trajik tarafı nedir diye sorarsanız ;şu moda bloglarının etrafta ilgi çekmek için verdikleri amansız mücadele derim.Kimi değişik kıyafetler giyerek ilgi çekmeye çalışıyor,kimi birileriyle tanışmak için ,kimi pr şirketlerinden hediye alabilmek için o listeye girebilmek için ,kimi moda fotoğrafçıları,biz styling yapanlar,sanat yönetmenleri ve defile yorumlayanalara yanaşarak,kimi sokak modasını fotoğraflayan kişilerin objektifine takılmak için.İşin acıklı tarafı defile hakkında yorum yapmaya kalkışmaları.Moda eğitimi almış ve kumaş ve dikiş bilen blog yazarlarını bunun dışında tutuyorum ama sadece iyi giyinerek modadan anladığını zanneden insanların yorum yapışı komik kaçıyor.Kumaş ismi ver desem eminim 5 tane sayabilir.Dikiş tekniği ver desem ''pantolonum H&M 57  Euro''diye cevap verir.Hediye almak için verilen bu efor bana çok saçma geliyor.Milano moda haftasında bu daha da belirgindi.Hatta Stefano şöyle bi yorum yaptı:''Etrafta durmadan dolanan,senle gözgöze gelmeye çalışan ve durmadan etrafa bakan birileri varsa anla ki o moda blogudur''.Kart vizit bastıranlarlar bile  var aralarında ama kendileride ne olduğunu bilmiyor,cidden bilmiyolarlar sadece 10 gün ne giyeceklerini düşünüp,giyinip geliyorlar o kadar.Fashion institute'de double master yaptığını sanmışcasına oluşan özgüvene hastayım,o özgüvenin 2 dergi sayfası dolsun diye yapılan haberden meydana gelmesi daha da acayip.O zaman yazacaktım ama unutmuşum,şimdi aklıma geldi.Şayet ben bir alaylı moda blogu  olsaydım;  sağa sola bir yer edinmek için saldırmadan,beleş davetiye kovalamak yerine öğrenmeye çabalayıp,sayfaya reklam almak için sosyal ağların hepsinde 7/24 yıkama yağlama yapmak yerine daha 'cool'olmayı seçerdim.Moda tekniği bilmemek ayıp değil ama yeni insanlarla tanışmak eforunun yerine;kumaşın,sanatın ve tasarımın özüne inmeye çalışırdım.Kartvizit bastıracağıma moda tarihi çalışırdım.
 Yaklaşık olarak 4moda haftası sonrası analizi bu.

///Niyahh ne diyecektim.Papağan kurgulu yeni bir çekim için kafa patlatıyoruz.Daha önceleri papağan konseptli bir vitrin tasarımı gerçekleştirmiştik o gün bugün severim papağan mevzuuunu.Siyah beyaz çekimler istiyorum dedim ya nasıl da büyük  konuşmuşum ,bunu hiç dilememişim gibi tüm rengarenk çekimler bana tosluyor.Oldu olacak kendime bunu alayım da tam olsun.Çok bebek çok yemelik!niyah!

///Ne dinledim(-izledim) ve çok hoşuma gitti biliyor musunuz?Nayır bilmiyorsunuz,şimdi öğreneceksiniz.