Pazartesi, Haziran 25, 2012

malzeme neyse o*

The Scientistde geçen aylarda bi araştırma okumuştum.Bayılıyorum zati bu araştırmalara,bi de aklımda tutabisem verileri tam olacak.Herneyse şöyleydi mevzu kısaca'kimlerle tatile çıkmayı tercih ediyorsan,en çok kimlerle fotoğraf çektiriyorsan sen de o'sun'.Durun daha bitmedi:3 sayfa dallandırıp budaklandırmışlardı konuyu ve daha çok sosyal ağlar üzerinden yorumlamışlardı psikolog ve sosyologlar.
'Tatile çıkmayı tercih ettiğiniz insan ve insanlar sizin bir aynanızdır' diyor.'Ortak paydalarınızın yoğun olan insanlarla seyahat etmeyi tercih edersiniz' diyerek de bodozlama dalıyorlar mevzuya.Ve hiç bir mazeret kabul etmiyor uzmanlar:).Yani 'mecbur kaldım da onlarla gittim've ya 'naapıyım katlandım','akrabamdı seçme şansım yoktu' gibi bahaneleri dinlemiyorlar ve ısrarla 'O insanlar aslında sana en yakın karakterler' diyorlar.Yalancıysa yalacısın,iyiyse iyisin gibi,dürüstse dürüstsün,sahtekarsa sahtekarsın,huzurlysa huzurlusun,kevaşeyse kevaşesin, gibi.'Bire bir o olmasan bile,onda bi şey buluyorsun ve o bulduğun şey çok güçlü bi şey' diyor Dr.J.Mellin.
Diğer başık ise fotoğraf idi.Twitter,blog ve facebook albümlerinize bakın diyor bu araştırmaya katılan ortak görüş uzmanlar.En çok kimlerle fotolarınız var?Kim o insanlar?ne yapar,nasıllar?sana ne katıyorlar?,neler öğreniyorsun onlardan?.'Fotoğraflanmayı tercih ettiğimiz insanlar bizim tercihimiz ve o albümler biziz,fotoğraf çektirdiğimiz insanlarda aslında biziz' diyerek bana göre çok keskin yorumlara devam ediyorlar.
Okumayı bitirir bitirmez hemen facebook albümlerimi açtım.Güzel,ve az sayıda güzel insanla fotom  olduğu için sevindim.Etraf,metraf,obje,hava,su,ve gündelik fotolar olduğu için sevindim.Dumdum'la ikimizin fotoğraflarını görünce daha da çok sevindim.Leş ego kötüsü,kendini geliştirmeyen ve cahil cesaretli o kadar insan var ki çeperlerimizde,bu durumda zevkle kedi fotolarını tercih edebilirim.Hem sanal hem gerçek albümlere bakarken dikkat ettim;mesela hiç bi masa çevresinde falan genel fotom yok,bu konuda çok dikkat etmiş olduğumu fark ettim.Toplu fotolardan oldum olası bi şekilde sıyrılırım.Oraya ait hissetmem çoğu zaman kendimi ,o karede o insanlarla olmak istemem.Ve o toplu fotolardan sıyrılma konusunda bir profosyonel olduğumu söyleyebilirim.
Tabiiii akabinde hemen en son Cunda tatilini gözdem geçirdim.Ece,Kemal ve Sülü.'Bundan iyisi şamda gaysı' dedim kendi kendime.Bi adaya düşsem alacağım 3 şeyin üçü kadrosu.Şimdi bu üçlüden kendime nasıl şahane paylar çıkarabilirim ben?sadece evlerinizde bulunan kütüphanelerle bile yırtabilirim bu işten.


Bi bilimsel araştırmayı.da alnımızın akıyla atlattık blog,hadi uyuyalım!