Pazar, Temmuz 05, 2009

şiki şiki ba ba!



Anladım ki bana en çok ilham sarı dolmuşlarda geliyor*
ne taksi ne vapur
vapurda illa denize bakmam gerekmiş gibi kasılıyorum,takside ise şöfor o kadar geveze çıkıyor ki bi noktaya konsantre olamıyorum.
ama tabi acelem varsa ve kostüm varsa kollarımda ss taksi ama dolmuş hala yüreğimde bir numaradır!
Toplu taşıma araçlarını kullanmayan insanlar nasıl İstanbul'dan ve Türkiye'den beslenir zaten anlamış değilim.
hepsi gelip geçici
ama sarı dolmuş öyle mi?
kadıköy-bostancı kadıköy-taksim hastasıyım !
eğer trafik de yoksa sanki F1 pilotu gibi basıyolar ya bi de uvvvvvv !
kendimi Kemal Sunal'ın minibüsde ki şiki şiki ba ba dan ilham alan tip olarak görüp gülüyorum kendi kendime de!
şiki şiki babahayni hayni yaba ruh hali hemen çöküyor zaten !
-
-
Dolmuşa binmek bir sanattır:
-
-
1)Dolmuşta para uzatmalık yere oturduysan o parayı uzatacaksın kardeşim.Bitmiştir.Kafayı yan çevirip üfleyip püfleyip arkada ki bana trip atmanın anlamı yok.Oraya oturduysan uzatacaksın hatta para üzerini de geri vereceksin.Bitmiştir!
2)Taksim-Kadıköy dolmuşunda köprüyü geçtikten sonra ''Bağlarbaşı var mı?'' diye soruyor ya allahım sanki biri duymadı diye bi panikliyorum.Bana ne halt oluyorsa.O soru gelince bi de ulan acaba bağlarbaşında mı inecektim diye bi an afallama yaşıyor herkes!
3)''Parasını veremeyen var mı?'' diyor ya şöfeeerr .O an hep sanki dikiz aynasından bana bakarak diyormuş gibi geliyor.''Verdim mi ulan acaba'' diye kendi kendinle iç hesaplaşmaya giriyosun!
4)Yaşlı teyzelerin şöfore 'kaptan oğlum' demelerine hastayım!Ülkemde şöforde kaptan/pilot da/gemi kaptanı da !
5)Dolmuş kanunu:dolmuşa binmek için yaklaşan yolcuyle göz göze gelirseniz asla sizin yanınızı tercih etmiyor!
6)Dolmuşda yanının tercih edilmesi de bir gurur meselesidir.Her yer boştur ama sizi güvenli hissedip yanınıza gelirler !
7)Hayatınızın gözlerinizin önünden bir film şeridi gibi geçmesini istiyorsanız .Taksim-Ataköy dolmuşunun hız manevralarını yaşamalısınız Her fani bunu tatmalıdır!
8)İstanbul rallisi dolmuşcular ligini destekliyorum!
9)Bozuk para yoksa bunu tatlı ve şirin bir dille şöfore izah etme zorunluluğunun hastasıyım! şey pardon gerçekten ben aslında bozduracaktım ama var sanıyodum!
10)en son aşamaya geldik
Dolmuştan inilmez uçulur kardeşim
onun zevki de orda
Dolmuştan inmenin de bir felsefesi ve derinliği var
Öyle yaralı ceylan gibi yan yan inmeye çalışanlar binmesin şuna
akışkanlığı bozuyolar !