Çarşamba, Ocak 12, 2011

Corydon*




-Oh!Bu konuda onları mat etmek için işten bile değil;ve biraz zorlarsanız,onlardan daha dediği dedik olmasını bilirim.Bir sürü karı-kocanın doktor olarak girdiğim yatak odaları içinde yemin ederim ki,
temiz olanını az gördüm ve gözümü kırpmadan bahse girerim ki,aşk
oyunlarında en büyük ustalıklarıhatta isterseniz sapıklıkları diyelim,kibar fahişelerde değil,bir takım''dürüst''evliliklerde aramak gerekir.
-İnsanı çileden çıkarıyorsunuz.
-Demek ki yataktakiler karı-koca ise yapılanlar sapıklık olmaktan
çıkar.
-Karı-koca canları ne isterse yapabilirler;buna hakları vardır.
Tekrar ediyorum;bu sizleri ilgilendirmez.
-''Hakları vardır'';evet,bu sözü''normal'' sözünden daha çok beğendim.
-Sizin gibilerde ahlak duygusunun görülmedik bir biçimde bozulduğunu
söylemişlerdi bana.Gerçekten öyleymiş.Pes doğrusu!Evlilikle kutsallaşan,
oluşan büyük sırrını sürdüren dölleme doğal bir eylemi kaldırıp bir
yana atıyorsunuz.
-Siz de diyorsunuz ki,bu eylem olmazsa artık sevişme ölçü tanımaz,zıvanadan çıkar,temelsiz bir istek,bir oyundan başka bir şey olmaz.Hayır,hayır!Kaldırıp bir yana atmıyorum;töremi bu eylemin erekliği üzerine kurmak istiyorum.Onun dışında ortada duyulan keyiften başka bir şey kalmaz.Ama şunu düşünün ki, dölleme seyrek bir eylemdirve ancak on yılda bir olur.
-Az değil mi?
-Çok az;çünkü doğa bu sayının kat kat harcamalar yapmayı
gerektirir!
-
ANDRE GIDE/SAPIK SEVGI/SYF.24