Cumartesi, Mayıs 19, 2012

bal&badem united


Bademin, 'badem bıyık' tabirinin dışında ki tüm oluşumlarının hastasıyım.Acı badem,tatlı badem,badem unu,saçıma sürdüğüm badem yağları,badem ezmesi,badem ağaçları ve tabii ki thynin acıbademli keki(üstüne tanımıyorum) ve hatta&hatta Bebak acıbadem serisine bile hastayımdır(şimdi makyaj temizleme mendilleri de çıkmış,çok mesudum).Seviyorum bademi ben.Aziz Nesin'in 'arkadaşım badem ağacı' diye bir şiiri var hatta onu da çok severim. 

Geçen seneye kadar -badem sütü- diye bir gıda şekli yoktu hayatımda taa ki Taa.'yı tanıyana dek.''Asla inek sütü içmem'' söylemine karşın sorduğum ''neden?'' sorusuna cevaben;''Hayatımdan tüm süt ve süt ürünlerini çıkardım kendi sağlığım için,Gerek US'de gerek İtalya'da çok araştırdım bu konuyu ve bir daha asla normal süt içmem'' demişti bana.İçmemekle kalmayıp bu konuyu çok fanatik bir şekilde savunuyordu .Badem sütünün en sağlıklı süt biçimi olduğunu durmadan beynime didikliyordu (halen durduğu söylenemez.)Benim gibi keçi sütü sevdalısı biri için; bu dedikleri hem çok ayrıntılı hem de yapması çok uğraştırıcı .Gel gör ki geçen gün facebookda bi yazı düştü gözümün merceğine merceğine.Okudum okudum, anaaa dedim bu kadar yararlı da niye içmiyorum bunu.Jetonun uzun süre beyinciğimde kalması lazım lakin sonra düşmeyi seviyor.'Geç olsun güç olmasın' sloganıyla -yağdır mevlam aktar, yağdır mevlam badem-dedim.

Şimdilerde imalata start verdim bakalım.Hevesimi alıp bi iki yapımdan sonra cayar mıyım bilmiyorum ama denemekte ve alışmakta yarar var sanırım.Ham hummm bu arada tatlandırma işini hurma ile yaparsanız daha şugar olduğu konusuna bizzat şahidim.Hadi allezz suzammennn şifa olsun!
Şu tarife bakın bakalım >>>badem sütü