Cumartesi, Mayıs 12, 2012

dijital mahalle baskısı

Bazı insanların, sadece Facebooka yazmak için yurtdışına çıktıklarını düşünüyorum.'Bu benim birey olarak en asli görevim ve her sağlıklı görmemiş vatandaş olarak bunu beyan etmeliyim' hissini buram buram hissediyorsunuz.Yani senelik yurtdışı çıkışlarını yapsınlar ve ele güne karşı omuzlarından büyük bir sanal yük kalksın hesabı.Böyle bi leş-loser potansiyel de mevcut facebook listemde yani.Bildiğin star-wars ortamı.Gittikten sonra ki fotoları anlıyor,seviyor,değişik yerlerin fotolarını arkadaşlarımın gözünden görmek hoşuma da gidiyor ama kardeşim şu yer beyan etme işine katıla katıla gülüyorum.Elimde değil,yani okur okumaz gülme tutuyor.
Gittiği yerleri; hem fotolu,hem anlatarak,hikayeli şekilde sunan insanlar başımın tacı ama abi pat diye Remzi,Dubai alışveriş merkezinde yazısının karşına çıkması trajik ve komik.Eeee ne yapmamız gerekiyor Remzi?Sevinek mi çatlayak mı?Hep bu günü hayal ettin di mi Remzi?AMV de etiketledin ya kendini daha bi sevindik.Amaç ne aga?Bize de hediye alacan mı?Remzi'cim tamam bulunduğun yeri belirttin bizim vatandaş olarak neler hissetmemizi umarak yazdın onu?Elbet bir emelin bir arzun vardı onu yazarken.Like edersek 4köşe olacağını bildiğimizden etmiyoruz da farkındasın di mi?Yok ama sonra kıyamayıp ediyorum,sevin diye.Yazan ellerin dert görmesin,daha nice yer belirtmeleri yazasın diye.Yer bildirimlerine küsme diye.
Bu işi aşmış insanların zaten böyle bir gayesi yok,sessiz sedasız gidip geliniyor ve belki 2 ay sonra bi kaç foto görüyosun.Bunlar normal şeyler ama bazılarına göre büyük bir olay.Yurtdışına çıkıp bunu facebookda belirtmek,bu da başka bir kafa."Kırk yılın başında gittim, bari onu da bildireyim" güdüsünü de bi nebze empati yollu anlamaya çalışıyorum ama ı-ıh yine de uymayan bi şeyler var.Mesela ben görünce gülme krizi geliyor.''Vay anasını sayın seyirciler diyorum'',facebookda hiç bi paylaşımda bulunmayan insanların sadece yurtdışına gidince bunu belirtmesini yine gülme krizimle perçimliyorum.İnsanların - salt olarak - ego gibi ihtiyaçlarını bencil bir şekilde doyurması görevinin facebookcuğumun omuzlarına yıkılması tabii ki içler acısı ama olsun napalım işin ucunda ademoğlu var.Ama istiyorum ki bu ademoğlu Dubai'de yazdığı gibi bi de Fikirtepe'deyim yazsın.AVM de yazacağına bi kültür-sanat aktivetesinde yazsın.
Bu arada Remzi naber ?LİKE