Cuma, Aralık 28, 2012

the glory of tahini kasırgası*


Tahin delisi oldum.Coğrafik bir addicted mi yoğusa 'tahin seni çağırıyor' kavimler göçü ateşi mi?Ne la bu?Ceviz ve hamurla yanyana gelince very very bombastik hal alışına hastayım.Tahinden tahine de fark varmış onu anladım bi de.Resmen acayip farklı yapım aşamalarından geçen tahincikler var.Türkiye'de pek başarılı olduğunu söyliyemiyeceam bu arada(bi pastane ve bir fırın haricinde).Eskiden beri çok severim ve yemeye başladım zaman o halkasının minik ortasını gördüğüm çok olmuştur.'Dolana ay dolana dolana gün dolana' şeklide konuşlanmış yapısı itibariyle hep çekici olmuştu benim için.Sarmal ruh haliyeti sebebiylen dışten içe doğru ilerledikçe yumuşaklık oranı artan, yedikçe güzelleşen çörekler medeniyetine adını altın harflerle kazımıştır.Şimdi sarmal olmayan,ekmek şeklinde daha az şekerli ama daha içi daha yoğun bir traditional egyptian tarifi ile başım belada.Yaptım o ayrı,içine; yeni duyduğum kuru bi üzüm çeşidi ve bordo renge yakın bi ot koydum. Başka bi tarif daha edindim ama tarifi bi uzay mekiği inşaası kadar meşakatli.Gerçi feriştahı diyolar ama umudum yok.Benim harcım değil o ,bu hamur mevzuu başka bir el yordam lover işi.Verecen anne,hala,teyze eline,canına okuyacak.

Tahinler,hamurlar,cevizler mutfaklardan ırak olmaya
France Gall - Ne sois pas si bete