Pazartesi, Mayıs 21, 2012

biyometrik tek taş savaşları

Sevgililer günü geçti ,anneler günü geçti tek taş reklamlarından kurtulamadık.Halen dergi ve tvlerde teş taş pompamasyon.Yahu herkeste aynı yüzük ,gerçekten rahatsız olmuyor mu millet?Nedir abi yüzüğün üstünde öyle sik gibi duran taş.Nedir bu hırs ? O kadar para vereceksen git bir takı tasarımcısına sana ait bi şey yaptır.Tek taş ve 10 taşa varan metaryeller tamamen"klişe"dir.Herkesin her yerden alabileceği bi yüzük ile size özel aşkı bilmemneyi simgelemeye kalkabilir mi?Neyi simgeler abi bu?,herkesin parmağında aynı olan bir yüzük neyi simgeleyebilir?Tabiii ki kadının kadına olan güç gösterisini simgeler ve masum erkelerin burada cüzdan niyetine kullanılış hikayesini simgeler.Allahını seven üstüme tek taş atsın nidaları ve hırsına bürünmüş kadınlar kolonisi.Kafa boş olunca mutluluk daha kolay oluyor herhalde.Algılarım bu konuya kapalı olduğundan empati bile yapmam mümkün değil.Yani 'benim bir Jose Saramago kitabından aldığım hazzı bir başkası o yüzüğü takarak alıyor' diye yaklaşıp anlamaya çalışabilirim en fazla.Belediye dağatmışcasına kadını sıradanlaştıran,tarzsızlaştıran ve krolaştıran başka bir takı türü var mı dünyada?Ha var 'tamtur'..(bunu da yeni öğrendim bu yaşta,yuh bana).

Ben; tek taş&kadın&ihtiras&hırs  hikayesine bi arkadaşım sayesinde şahit olmuştum.Ve ''herkeste var ,sadece benim yok'' diye yanımda ağlayan bir kadındı bu.Cidden şaka yapmıyorum.Aylarca kocasına tek taş baskısı yapan ,adamın''durumum yok şimdi alamam'' demesine rağmen her allahın günü bu konuya odaklanan bi kadındı.''Bana değer vermiyor,değer verse alırdı''dediği an ise yıkıldım ,bu insanla aynı oksijeni soluduğumuz için yıkıldım.Aşk ve tek taş arasına anlam sıkıtırmak kadar büyük bir acizlik duyuldu mu? Yanımda bu sebepten ağladığında ondan 40 bin fersah soğumuştum.Abartacak olursam( ki abartmıyorum); Onu bir ejderha olarak görüp ,korkmuştum. ''Arkadaşlarımın hepsinde var ,bi benim yok'' ne demek abi?Arkadaşlarında olan şeyin aynısını niye ister insan?Farklı olmak varken,kendine özgü bir tasarım yaptırmak varken neden koyun sürüsünün bi ferdi olmak ister? O an öyle bi insanın yanında olmaktan utanmış,devekuşu gibi kafamı kuma sokmak istemiştim.Ben hırsın olduğu yerden uzaklaşırım hemen ve bir kadının tek taş için ağlamasıyla hem korktum hem de uzaklaştım.Yüzüne de bunun ne kadar mide bulandırıcı bir şey olduğunu söyledim.Hayatımda hiç bi şey için hırs yapmayan bi insanın bunu anlaması zor,ben anlayamam o yüzden.O an karşımda bi canavar yüzü görmüştüm;karat hesapları yapıyor ve kimin kat karatı var hepsini bir sarraf gibi uzmancana anlatıyordu.Amanınnnnn!

Ya dostlar, büyük ihtimal ben yanlış zamanda yaşıyorum;ben halen aşk mektuplarının gücüne inanan bir kadınım.Dünyanın en değerlisi onlar gibi geliyor.Aşklar birer hazine gibi geliyor bana,sözler ve insanların birbirine kattıkları.Aşkların bana kattıkları, içimde ki devasa Kapalıçarşı sanki.Öyle de olmalı.Bi erkek bana tek taş verse soğuma ihtimalim yüzde 99.9,kendimi aşağılanmış hissederim,''beni bu kadar zevksiz olarak mı tanıdın'' diye ağzına bile sıçabilirim orda.İnsan aşktandan böyle bedeller ister mi?Sıradanlıklar ister mi?İnsanın kendinin değerini,yüreğinin değerini 15 taksitle alınan tektaşla ölçer biçer mi?

Karat miktarıyla statü elde etmek,kadının kadına olan amansız savaşını bileylemek için icat edilen bir takı türüdür .Lakin adamlar; karıların yüzüklerinden anlamaz,bakmaz çünkü bakacaklarsa bacaklarına bakarlar .Bu hırsın altında; kadınların erkeklere güzel görünmek,kendilerine güzel görünme gayesi yoktur.Bu tamamen dişi mücadelesinin çük taşlı bir simgesidir,logosudur!Tek taş yüzünden aklını yitiren orta dünya dişi ahalisi bu mücalede topyekün savaşa da girer ve çocuklarını da sağlam birer silah olarak kullanır.Akabinde ''anneme ne zaman tek taş alıcaksın''diyen çocuklar salınır piyasaya.Hırsın boyutlarını düşünebilir musunuz?Kadın milletinin kendini geliştimediği sürece,sanat&edebiyat ve hobisiz fotosentez yaptığı sürece ne kadar tehlikeli bi varlık olabileceğini görebiliyor musunuz?İnanın sonradan görme olmanız bile eğitilebilir,o dağları delen kaşıkçı elması hayaliyle yanan ego bile eğitilebilir.O hırs bile imana gelir.İnanın,becerebilirsiniz bunu.


Niyahhhh.Pozitif düşünürsek de:
Tek taş aslında bir denge yüzüğüdür.Denge bilekliğinden evvel piyasaya çıkmıştır üstelik.Evliliklere denge getirir.Hatun susar falan.