Salı, Kasım 20, 2012

Spice Up Your Life


En şık safranlara kur yapabilir,körilerle meşk edebilir ve zencefillere body-fuck münasebetine sıcak bakabilirsiniz.O kadar diyorum.Kokuları başka,tadları daha yoğun ve hell yeah baharat yolu.İşin uzmanları var burda,bildiğin bilim.Ben ise bir garip isot diyarından kopup gelmiş yolcuğğğğ. 'Siz zerdeçalı nelerde kullanırsınız?' sorusuna 'heee hööö ,biz, valla şey, maximum hardcore köftebaharına kadar ufkum' diyen ben.

Buranın kendine has karışım ekürüleri de çok başarılı ama sanırım benim damak tadım Hindistan karışımlarından daha çok haz almakta.Lakin burda kullandıkları maydanoz tozu(ve ısrarla her yemeğe yakıştıklarına innadıkları) bana çok yabancı geliyor.Aynı şekilde taze maydanoz tadı da bi garip,bizim alışık olduğumuzdan faklı bi tadı var.(oysa tip olarak similar).O tozu, zencefil karışımlarına ve safranla buluşturmasalar aslında buranın da baharat karışımlı tadlarının fanatiği olabilirim ama şimdilik birinci sıramda değil.

Bi de ne zaman baharatlarla ilgili bilgiler dinlesem,hoppp 5 dakka sonra unutuyorum.Bazen not alıyorum ama sonra kullanamıyorum.Oysa baharata olan görsel,kokusal ve damaksal aşkımın elime de yansımasından yanayım ama gel gör ki unutuyorum arkadaş.Yine fiks bilinenlere talim:karabiber,pulbiber,sumak,kimyon,kekik,tarçın(olur ha kurabiye ve kek yaparız) ve yayla çorbasına nane.Allahtan bu Türk anne aspiratör üstü baharatlıklar ekibine 'Tarhun otunu' ekleyebildim de başım dik.Bilirsiniz o ekibe yabancı baharat zor girer.Biraz göt ister afedersiniz.Bu baharatlıkların olmazsa olmzı ise üzerinde ne yazıyorsa içinden başka bi şey çıkmasıdır.Baharatlığın üzerinede 'nane' yazıyorsa onun içinden başka bi şey çıkmasına hazırlıklı olun ,mesela 'kekik' hatta annemden ilham alarak uçuyorum 'toz şeker'.Velhasıl bu zinciri kırasım var.O aldığım köriler kavanozlarda kullanılmamaktan topaklaşsın istemiyorum,bildiğin hissetmek istiyorum.Burda daha da emin oldum.Sanırım daha derinden kokladım mevzuyu.Evde miladı geçmiş defne yapraklarım öylece durur durur,duruşuruz.O kavanozun dibinde 2 yıldır bekleyen hindistan cevizi tozunun 40 yılda bir yapılacak kek için sırasını beklemesinden sıkıldım,bak burda salatalara koyuyorlar.

Şimdilik özel karışımlar hazırlatıyorum.
Herneyse bi gaza gelmişim bi gaza gelmişim ki,,üfffff

Spicy&Tasty