Pazartesi, Kasım 19, 2012

zincirleme Vian tamlanması*


'Arzularınıza hep direnebildiniz, hala direniyorsunuz. bu yüzden hayal kırıklığına uğramış olarak öleceksiniz.' diye sıralanan Boris Vian sözlerini ilk Ferhan Şensoy'un ağzından duydum.Ferhangi Şeyler oyunundaydım ve yıl bilmem kaç o zaman.Oyun devam ederken, karanlık tiyatro salonu  içinde çantamdan mininot defterimi çıkarıp not etmeye çalışmıştım bu sözleri.Ertesi gün ilk işim gidip bir Boris Vian kitabı edinmek olmuştu.Bir yandan da düşünüyordum:'evet,arzularımla yaşamalıyım,özgür bırakmalıyım onları,benim bi ruhum var,sonucu boka batmak olsa da izlemeliyim bu ruhu,onları kilitler ve toplumsal klişeler içinde boğarsam ilerde ağzıma sıçıp hesap sormazlar mı?'.İşte o günden sonra Boris Vian ile dost ilişkimiz başlamış oldu. Bu yüzden Ferhan Şensoy'u hep çok severim.
Beni güzel insanlarla,yeni cümlelerle,ıslah olmaz göz banyolarıyla,leziz notalarla,çeşitli formlarda.ki aşklarla ve yeni gökyüzleri ile tanıştıran herkesi çok severim.
Ha unutmadan bu ikilinin beni tanıştırdığı başka biri daha var :

Duke Ellington - All The Things You Are