Cumartesi, Ocak 26, 2013

âlâ czapska*





Şapka konusu hassas bir mevzu,yıllar içinde insanın kendine hangi tür şapka yapısının yakışıp yakışmadığını  tespit etmesi gerekiyor>yoksa| surat tipine uymayan bi şapka insanı bir aliene dönüştürebiliyor.Bazen sadece bir modelle idare etmeniz gerekebilir bazen ise şapkanın size yakışmadığını paşa paşa kabul etmek gerekir.Bunda inat eden kadınları anlamakta zorlanıyorum,bir modele inatla dadadan insanlar var (ama bu olabilir çünkü insan kendini eleştirme konusunda aynalara gözleri hep kapatabiliyor).Ergenlik ve üniversite yıllarımda ben de yaptım bu hatalı şapka denemelerini.İnsan her yeni gün kendi bedenini ve yüz hatlarını daha iyi tanıyor.Yüzüm uzun olduğu için benim şapka skalamda sadece iki şapka tarzı vardır.Kafamın yapısı,yüz hatlarım ve giyim tarzımı gözönüne alarak deneme-yanılma yöntemleri ile bana uygun tarzı yıllar içinde oluşturdum.Allahtan şapka çeşitliliği sevgimi çekimlerde bi nebze gideriyorum lakin modellere şapka seçmek de en az kendim takıyormuşum gibi zevkli.

Sedece klasik ve modern şapkalar değil ;dönem ve geleneksel şapkalar da ilgi alanıma giriyor.Uzunca yıllar araştırmalarım oldu bu konuda.Beni en çok büyüleyen Moğolistan şapka tarihi olmuştur aralarında.Geleneksel Moğol şapkalarını,trt ekranlarından bi nebze anlatmaya çalışmıştım ama 500 adet şapkadan sadece 50 tanesi anlatabilmek nasip olmuştu.Umarım tüm araştırmalarım tamamlanınca sadece bu konu hakkında bir kitap hazırlayabilecek birikime sahip olabilirim.Çünkü öyle köklü bir şapka tarihi ve tasarım yaratıcılığı görmekteyiz ki Avrupa'nın şapka modasına bile zaman zaman derinden esin kaynağı olduğunu anlamak için alim olmaya gerek yok.

Herneyse ilk paragraf bitişine hemen kaynak yapıyorum.Şapka tanıtımlarını seviyorum,şapkayla alakalı her yeniliği ve eskiliği takip etmeyi seviyorum,adapte ediliş süreçlerini ve yeni tasarımcılar yetiştiğine şahit olmayı seviyorum.
Veeeeee yine yeniden, çok muazzam hazırlanmış vintage şapka modellerinin yeni nesil elinden çıkmış hali ile karşı karşıyaydım.Daha önce de dediğim gibi ürünlere katologdan değil dokunarak temasa geçtiğim zaman o parçayı daha sağlam hissediyorum.Dönem stylingi ve retro art directin erbabları için çıldırısıya bi organizasyondu.Biraz daha keskin vualet istermiydiniz madame?

n'aber nitekim gene geldi şapka rap rap,
Şems siperli serpuşlarını takınıp dinleyiniz:
Pizzicato Five-Midnight Shuffle