Cuma, Mart 08, 2013

niye?naalaka?


''Nerden hatırlıyorum'',''Ulan gözüm bi yerden ısırıyor'' falan derken sonunda buldum.Buldum ama o kadar acıklı bir tablo olarak nitelendiriyorum ki bunu anlatamam.Nedendir bilinmez üzüldüm de,üzüldüm çünkü bu kadar da olmamalı dedim kendi kendime.Bunun adına ''esinleme''mi diycez şimdi?Yani vucuda yeni albümün şarkı isimlerinin yazılması fikri daha önce yoktu da Rihanna'nın yeni albümünden sonra mı oluştu?İşin garibi Rihanna'nın bu fotoları hafızalarda taze daha,yani zaman vermeden,sıcağı sıcağına arak!Ha bi de,bir röportajında da şöyle diyor zaten Riri:''İlk önce gerçek dövme şeklinde düşündük şarkı isimlerini ama sonra farklı typographylerle tüm albümün şarkı isimlerini yazdık''.Yani projenin her aşaması etrafta fikir araklayan fotocular tarafında takipde demek ki.Ve fikri arakladığın kişi de Rihanna,dünyayı sallayan bi hatun.Ve bu hatunun Unapologetic kapağı bu,şunun bunun kapağı değil yani.Popüler kültürün parmağının olduğu her sosyal mecrada karşımıza her daim çıkan taze bir görsel.

Farklı typographyle yazıldığı zaman fikir çalınmamış mı oluyor?Yani ben fikri alıyım ama dövme şeklinde yazıyım ve anlaşılmasın öyle mi?Hele hele suratın ortasına bi şarkı ismi koymazsak hiç belli olmaz mı?Birebir olmasın kimse çakmaz mı?

Niye diye sormak istiyor insan.Niye?Why Burcu why?Yahu işi acıklı kılan taraf fikri uygulayanın Rihanna oluşu.Nasıl yakışmış hatuna baksanız ya.Yani vucuda şarkı isimleri yazılacaksa bu zaten Riri olmalıymış.Bu yüzden dünyaya gelmiş falan.O yüzden kıyas kafasına bile giremiyorum.

Orjinalleri severim ben.Rihanna'nın arkasında ki creative ekibi,styling ekibi ve sanat yönetmenleri oldukça mühim ve YARATICI insanlar.

Rihanna - Pour It Up