Cuma, Kasım 16, 2007

ahhhh Rapunzel' i şimdi anlıyorum *




dün akşam akşam ve bu sabah sabah gelen mailleri okudum * kimini okuyup cevapladım * kimini sadece okuyup cevaplamadım *
*
dün yazdığım yazıyla ilgili gelen maillerden en ilginci şuydu :
SORU :sen nesin peki ?, sen kendini ne sanıyorsun ? sen kişisel blog değilmisin ?
canım bu absurd soruya cevap vermek istiyor arkadaşlar *

CEVABIM : Blog , Ingilizce ' deki web ve log kelimelerinin kaynaşması sonucu ortaya çıkan Weblog ' un kısaltılmış hali oluyor * internet günlüğü deniyor kapsamlı olarak *
şimdi sayın arkadaşım bir bloğun kişisel olmamasının imkanı yok *
hangi filmi izlediğini yazıyorsan *
bir kitabı öneriyorsan *
anını anlatıyorsan *
deneyimlerini paylaşıyorsan *
bazı olaylara tepki gösteriyorsan *
bazı şeyleri övüyorsan *
ve duygularını sanal olarak paylaşıyorsan buna kişisel dememek saçmalık olmaz mı *
bu ne demek oluyor
ben bir kişisel bloğum *
ben daha aylar önce ben resmen sanal günlüğüm demiştim *
bana kalkıp ooo günlük tutucaksan işin zor demişlerdi *
oysa bana o lafı diyenler bile günlük tuttuklarının farkında değillerdi *

benim bu hazırlıyacağım yazıda o , şu , bu , o ve onlar önemli değil *
benim derdim şu :
Türkiye ' de daha çok blog yazılsın !
insanlar yazsın
okusun
paylaşsın
eleştirsin
fikirlerini söylesin
okunulmak hoşlarına gitsin ve daha iyi yazmaya çalışsınlar
arkadaşlık sitelerinde uçkur peşinde koşacaklarına *
facebook ' da sanal bir çemberin içinde liste kabartma oyunu oynayacaklarına * yazsınlar
Avrupa ve hatta Asya' daki kadar çok blog olsun istiyorum bu *
yazımda ki asıl davam bu *

gelelim profesyonellik konusuna * evet amatör bloglar tabii daha doğal ve keşfedilmemiş * okunması daha çok keyifli ama bir konuda ahkam kesmek için doğallık yeterli değil * tabii herkes blog yazıcak profesyonel olma şartı olamaz çünkü bloğun çıkış amacına tezat bir durum * mesela benim kalkıp ekonomi hakkında ahkam kesmem çok komik olmaz mı * ama bana sor ikinci el pazarını * sor bana Vintage clothing tarihini sana sayfalarca anlatıyım * şunu demek istiyorum ki herkes anladığı konuda aralarda atsa tutsa olay daha kaliteli bir hal alıcak * bi boktan anlamayıp anlıyomuş gibi yapmak bizi ancak İsveç bloglarına ağzımızın suyu aka aka bakmamızı sağlar * daha çok kişinin anladığı konuda yazması çeşitliliği getirir * çeşitlilik blog sayısını arttırır * bu yaratıcılığı tetikler * ve uzar gider *

son sözüm * ben bal gibi kişisel bloğum hatta günlük ! - sabit bir konum yok - sabit olan şey benim !
bütün bloglar kişisel * inkar eden gidip kurumsal bir web sayfası açabilir *

yağmur dindi *
orman mis kokuyor *
banyodan çıkmış gibi ! * saatler olsun demek istedim ormana !
sarı bir yağmurluk , şömine için gerekli olan kozalaklar ve bir ada şarabı !
hepimize keyifli sonbaharlar


ben size konuşuyorlar demiştim de siz bana deli demiştiniz *
Dumdum farklı * o tırnakları ile konuşuyor *
bu kitapta ki hiçbirşey Dumdum için geçerli değil *
hareket analizleri hak getire * alakası yok benimkiyle *
diğer kedilerle uyuyor ama Dumdum ' la örtüşmüyor *
psikolojisi desen öyle *
şu kitabı bi alın arkadaşlar * bakalım sizin kediye uyuyormu yazılanlar *
ona göre Dumdum un kedi olup olmadığına karar vericem *


bir partiye bu kostümle katılmanın keyfi yaz yaz bitmez *
şizofrenik durumun tavan yaptığı anlardı hazırlanma anları *
BU şarkıyı dinleme eşliğinde yapılan son rütüşlar *

ilgilenen bayanlara sesleniyorum * kişisel bloğun bir paylaşım linki gel gellllll * yukarıda ki ayakkabılar na işte BURDAN !