Salı, Ocak 29, 2013

teyellemeden önce*





Çekim alanını sabitlemek,'hikayeye sinebilecek mi?'yi görmek için yoğun tabanvay günleri geçiriliyor,öyle telefonda ''şuraya mı gidek ya,yok ya diğer mekana gidek'' şeklinde işlemiyor burda işler(ama nerde böyle işlediğimi anlamışsınızdır).Bir moda ve marka katalog çekimine bile sinema filmi hassasiyeti gösteriliyor.
Kimi zaman>ekipten birilerinin daha önceden akıllarında var olan mekanlar değerlendiriliyor,kimi zaman ise proje akla düştüğü andan itibaren bulunma çalışmalarına başlanıyor.Ama %90 arşivi kullanıyoruz.Mekan arşiv ne?Sanat yönetmeninin ve stylingle ilgilenenlerin(& ikisini beraber yapanların) kendine özgü arşiv çalışması oluyor bu.İş esnasında değil ama önceden geçerken gördüğü yerleri fotoğraflayıp notlar almak gibi,böyleliklede ilerde o dokuya uygun iş gelirse o mekanı kullanmak gibi bir arşivleme sistemi oluşuyor.O yüzden gezindiğim her mekana farklı bir gözle bakmaya alıştım ben.Ve özellikle benim gibi dönem çekimlerine daha çok ilgiliyseniz ve eskileri kullanmayı seviyorsanız daha bir  farklı göz takınmanız lazım gittiğiniz yerlerde.(gerek mekan,gerek eskici).Mesela son zamanlarda en çok çekim mekan arşivim Mısır'la dolu çünkü orda harika yerler keşfettim,eski mekanlar ve eski Mısır işçilikleri (ah acayip özledim,az kaldı,bi an önce gideceğim günü iple çekiyorum).Hatta o kadar antrenmalı oluyorsunuz ki artık hangi mekanda ne tarz çekim olabileceğini bile hesaba katıyorsunuz ve sonra bu şıkları çalıştığınız fotoğrafçılarla paylaşıyorsunuz.Böylelikle hemen hemen herkes kimin elinde ne var biliyor,böylelikle sizin mekanı ve modelleri yoğurma stilinizi seven kişiler bi şekilde sizi bulmuş oluyor.Dediğim gibi,bundan sonra  hayallerim ve projelerim arasında Mısır'lı fonlar var hep.Ayrıcana şunu da paylaşmak isterim ;oraya dair son etkilendiğim kareler bunlar .Henüz üstüne bir çekim tanımıyorum.

Gelelim üst fotolarda bulunan mekana.İkinci kez kullanıyoruz ama farklı açılarla.Nasıl göz kırpıp,yanaktan makaslar aldığını anlatamam.
''İşte bu!''dediğiniz an, tüm güzellemeleri teyellemeye başlayabilirsiniz işte.
İğne iplik lütfen.

Lö dinle diye:
Brain Bromberg-Mr.Miller