Pazar, Mart 31, 2013

varla yok*







Beyaz kalamayan ama bi türlü siyah da olamayan renkler var .Arada grinin lacivertten ton çalmaya çalıştığı,bozlaşıp ama yiğitliği elden bırakmamaya çalışan kirli beyazlarlar var.Gri aslında mavidir;griye gri sengini sarı renk verir.Ya pembe?Pembe arkasından bi ton dedikodu yapar grinin.Tabii bunlar aralarında devşirilirken dışarıya asla renk vermezler.Grinin böyle sır küpü hali vardır,kol kırılır yen içinde kalır hesabı pek sır çıkmaz onlardan.Olsun bu nötr diyarlar bizlere  hayal kurdurtma imkanı sağladıkları için şükranlarımı sunarım tüm isimsiz kahraman tonlarına.Hayal diyorum,gölgenin rengi diyorum ama bi o kadar da gerçek.''Gerçeğin rengi gridir''der Andre Gide,hakkı var doğru der.

Ama gri,gri özeldir.%50 grinin negatifi yine kendisidir,kontrastı yoktur.O yüzden ne diye adlandırırsanız adlandırın;renk,ton,devşirme renk ama unutmatın ki tüm skala içinde kendileri tektir ve özeldir.Gri havaları seviyorum,ondan hikayaler yaratmayı,bulutların olaya iştirak edişine şahit olmayı,yağmurun yardakçısı olmayı seviyorum.Son iki gündür daha önce hiç görmediğim gri tonlarını gördüm,umarım heyecanımdan saygıda kusur etmemişimdir kendilerine.Hikayenin ilahi renkleri onlar.Modanın sanata,fotoğrafın hikayeye,tasarımın doğaya koşusu bu.

Doğanın tüm renklerine bi insan olarak sadece 'ayrıntı'olabilmek bile yetiyor bana.Hayal kurmamı sağlayan tüm renkler artar bana.Ey tanrım,bu şahaser arka fon renklerin  için teşekkür ederim sana!

Ayrıca,
Morrissey ne demiş:
''Everyday is like sunday 
Everyday is silent and grey''

Listen|||
Morrissey-Everyday is like sunday