Salı, Nisan 02, 2013

okkalı comes from habeşistan*



16yy. başlarında kafa yaptığı gerekçesiyle yasaklanmış ya kahve;işte o yasağı kim delip,ayak direyip,''kahve çekirdeği hakkımız söke söke alırız''dediyse hepsinin ruhlarına Fatiha gitsin.Tabii Yemen'li keçi çobabını ve keçilerini unutmuyoruz ,hani şu kahve çekirdeğini bulan zat ve cabin crewü.Allammm,içtiğimiz her kahve ruhlarına gitsin.Tubitak yayınlarından bilimin arka yüzü adlı kitabında çok güzel ayrıntılar vardı bu mevzuyla ilgili.Tadı kadar tarihini ve serüvenini de seviyorum kahvenin.

Elde yapılan ve evde yapılan kahveleri seviyorum.Eve sinen o kokusunu ve tüm gün kalan enerjisini hissetmeyi en kral kokulara yeğliyorum.İçine yarım kilo kutu inek sütü ilave edilip hazırlanan kahveleri sevmiyorum.O mekanlara sinen ağır süt ve kahve kokusu birleşimi midemi bulandırmaya başlıyor bi süreden sonra ve kalkmak zorunda kalıyorum.Ayrıca o karton ve plastikimsi bardakların, olmayan tadı da bozduklarını düşünüyorum.Sütlü içeceksem bile çok mini minnak iki damla damlattırıyorum ama yine de tercihim sütsüz ve solo kahve performansları.Bol köpük katmanına asla hayır diyemem,belki üzeri için süt kremasıyla yapılan süslerde bazen cazip gelebilir, malum bazen aşırıya kaçmayan o yumuşaklık -hem görsel hem tadsal- olarak hoşuma gidebiliyor.O kalp süslemeli şekilde önüme gelen kahveler canımız ciğerimiz.Açık ara Türk kahvesi müptelasıyım ama yeni tadları da denemeyi de seviyorum.Türk kahvesi bence kahvenin dünya üzerinde en güzel yorumlanmış hali.Ama dediğim gibi başka coverlanmış çekirdeklerlede tanışmaktan çekinmiyorum.''Şu ülkenin şu kahvesi bi dene bak, bunla bunu karıştır,bak şurdan şu kahveyi buldum'' gibi arkadaş  kahve tavsiye içerikli muhabbetleri yapmaktan keyif alıyorum.Ayrıcana,okkalı ve köpüklü kahveyi tutturamayan insanlardan pek haz etmiyorum.uheuuehu.

Güzel ve o anı okşayan bir kahvenin hazzı beni mest edip,modumu değiştirebiliyor.Balzac kadar uçmuyorum lakin kendisi şöyle der:''Kahve mideme iner ve ondan sonra herşey harekete geçer,düşünceler tıpkı savaş meydanındaki büyük bir ordunun taburları gibi birbiri ardı sıra gelir''.Gerçi olabilir böyle coşuntular ,adam çok da abartmış demiyelim.Çok güzel bir kahve sonrası evden çıkışım kesinlikle daha farklı oluyor.Hele o köpüğü istediğim gibi tutturmuşsam değmeyin keyfime.
Niyahhh. İşin bi de sağlık kısmı var ki, orayı işime gelmediği için es geçeceğim.Gerçi uzmanlar bi ara 'Türk kahvesi yararlı' demişti,yazdım onu aklıma başka karşıt tezleri duymuyorum.Yeşil çayı donunda sallıyorsa benim suçum mu bu yeaaa?Telveleri dahi yalıyorsam,dişlerimi her seferinde telve ile kapkaraya boyama oyunu oynuyorsam ama yeşil çay kavanozuyla gözgöze dahi gelmek istemiyorsam bu kimin suçu?Nerde bu bilim adamları?Nerde Brezilya,nerde Yemen?Taşikardiden gidecam bak.

Yeni tadlara açığım dedim ya;işte öyle, hediye edilen yeni kahve çekirdeklerini bu şekilde hazırlamamı söylediler.Yeni tekniklere de açık mıyım acaba?
Sevgili Değer,üşenme ve yap:

A Chemex Method