Pazartesi, Nisan 01, 2013

bir cam gibi parlıyordu*





Salam Salam Salam.

Gelelim Viking'lere.Vikingler hakkında araştırma yapıyorum son 3 gündür.Yeni çekim için balık türleri ve vikinglerle ilgili kapsamlı bi araştırmaya girdim.Bildiğin devasa arşiv kütüphanesine gittim ve online kitap çevirileri ile İngilizceye çevirttirdim bi ton orjinal kitabı.Daha önce bi kaç klasik edebi eser okumuştum zaten kuzey denizler hakkında ,o yüzden bu hayalin içine rahat girdim diyebilirim.Styling,creative directin ve edebiyat lişkisi nedir,entel kuntel blogu diyenlere cevabım bu olabilir mesela.Çok büyük alakası,ilişkisi ve besisi var.Olay kıyafet seçmek değildir,hikayeyi yaratmaktır ,kahramanlarını o rüyanın her ilmiğine yedirmektir.İşte bu noktada edebiyat her zaman çok büyük yardımcım olmuştur ve her yaratım sürecinin,hikayeye kuluçkaya yatma aşamasında bana büyük bir ilhamla yaklaşmayı bilmiştir.Edebiyat, 0RH pozitif kan grubu gibidir,hep vericidir.Naiftir,seni çoğaltır ve hangi işi yapıyorsan yap,ne ile uğraşıyorsan uğraş seni çoğaltır,sana 'hayal kur,başka dünyalara gir,korkma'der.Kitap okuyor olmak;seni satır aralarına kilitlemez,aksine dünyanın her yerine ayak basmanı,yepyeni insanlarla gözgöze ruhruha gelmeni sağlar.Kocaman dünyalar mı sadece?yoo, minik ayrıntılarda da farkındalığını büyütür.Örneğin,alakasız bir alana sekebilir ve gerçekleşecek çekimde modelin belirlenecek saç modeli bile bi kaç satırın içinden size göz kırpabilirir.Okuduğunuz o satırlar,hayatınızın başka bir alanına sızıp böyle garip  ilüzyonlar yaratabilir.Okuyor olmak;bir duruş,özümseme ve paraşüt takımı verir sana.Hangi işle uğraşıyorsan uğraş ve ya hiç bi şeyle uğraşma,sadece nefes alıyor ol ama kendine verebileceğin en güzel eylemsel hediyeyi ver;oku!

Her işe tutku aşılaması yapmayı seviyorum;tutkulu aşklar yaşamayı,tutkulu hikayelere can suyu vermeyi,gerçek dışı efsaneleri surreal katmanlara sürükleyip daha da pofpoflamayı ve okuduğum herşeyi iç dünyamda tutkuyla arşivlemeyi.Dev kadın deniz canavarı efsanesi var mesela,çok çok uzun bir kadınmış,balıkları sadece bir sopa yardımıyla tutarmış.Tek başına yaşar ve vucunu siyah derilerle sararmış.Efsaneyi masalsı şekilde yorumlayan kitabın son sözü:'her yer griydi ve gözleri bir cam gibi parlıyordu''ydu.Efsane bu ya,bize de bulup işlemek düştü.

Ohannescan yine çok yazdım ve ayrıca geç kaldım
Kulaklıktan kulağıma yatay geçiş
Dinle:

Oliver Hart-Bottle Dreams